HARAPAN MENDATANG

Hidup bersama kekasih gelap? Susah dan sukar untuk jalani kehidupan sebab sering terganggu dengan pemikiran. Pemikiran seorang lelaki yang sukar untuk membuat keputusan. Sukar bagi segalanya kerana umur sedang meningkat. Hari demi hari berlalu tahun demi tahun semua orang akan merasa dengan kehidupan yang penuh dengan dugaan melainkan mereka yang pergi meninggalkan dunia. Benar jodoh ada di mana-mana. Kumbang bukan seekor, bunga pula setaman . Tapi cinta tak sama dengan cinta pertama, kedua dan seterusnya. Hati manusia susah untuk terima cinta dari seseorang melainkan mereka adalah jodoh dari Allah. Perempuan bukan macam tisu. Bila guna buang, bila tak guna melayang.

Aku mungkin tak sempurna seperti lelaki yang kau pernah cintai. Tapi sementara tunggu kesempurnaan aku, mungkin kau boleh belajar mencintai aku? Cinta yang suci dapat dilihat dari pengorbanan seseorang, bukan kerana dari pemberian atau hadian semata mata. Aku paling sedih bila tengok orang yang aku sayang berdamping dengan orang lain. Aku memang tumpang gembira jika engkau bahagia dengan dia, tapi akan lebih gembira jika orang itu ialah aku. Aku redha dengan segalanya :') Kalau sayang, tolong simpan aku dalam lubuk hati engkau yang paling dalam. Kalau dah tak sayang, tolong pulangkan pada insan yang lebih memerlukan seperti kekasih kau sekarang :')

It's raining outside, I'm crying inside. When you laughing , I'm smiling. But when you laughing with him, guess what , i'm dying inside. Dalam hatiku terdapat rasa cinta yang hebat terhadapmu. Adakah engkau juga berperasaan begitu? Janganlah kau permainkan cintaku. Ketahuilah cintaku terhadapmu tulus dan suci. Ketika pulang dan bersendirian, hanya wajah engkau yang aku fikirkan. Cinta adalah caraku bercerita tentang dirimu, caraku menatap kepergianmu terhadap kekasih yang lebih baik dariku dan cara aku tersenyum ketika menatap wajahmu. Sayang, cinta itu bukanlah menyayangi yang sempurna tapi cinta itu menyayangi yang tak sempurna menjadikannya ia lebih sempurna. Cinta itu hadir setiap saat :')

OYAH :')